Zamieszczone przez Kędzior
Numery OEM amortyzatorów i sprężyn, kto rozkmini?
Zwiń
X
-
Numery OEM amortyzatorów i sprężyn, kto rozkmini?
O2 Combi 1,6 BSE
sprężyna przód kolory w kolejności: niebieski pomarańczowy zielony
numer amora przód 1KO 412 021 JL
sprężyna tył kolory w kolejności: biały żółty obok litery HTH
numer amora tył: 1KO 513 029 ER
Czy ktoś ma pojęcie jakie są charakterystyki tego zawieszenia?
Jakie są amorki czy olej czy gaz?
Inne BSE mają inne oznaczenia, a jazda różnymi oznaczeniami zawieszeń się różni nastawą zawieszenia. Albo jest jak w Octavii albo jak w wozie drabiniastym. Te podane numer to ten drugi przypadek.
Może mnie zakrzyczycie, jednak wolę wiedzieć jaką specyfikację zawieszenia mam w aucie
-
-
andrzej111, mialem u siebie wstawiony zawias z RSa i powiem szczerze ze jest beznadziejny. Roznica w stosunku do serii jest mizerna, auto dalej sie buja i jest miekkie. Polecam zamiast tego zakupic prawdziwe sportowe zawieszenie, np. Koni Sport (maja dodatkowo regulacje twardosci) Za same amorki RSowe dalem 1600, sprezyny kupowalem z przebiegiem ~50.000 od kolegi z forum. Wszystko mnie wyszlo kolo 2000, doplacasz jeszcze tysiaczka i masz naprawde swietny zawiasJest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Koledzy;
O zawisie sportowym na tym forum są setki postów, wyczerpują one temat bo auto jest na rynku 8 lat.
Problem mojego zawiasu jest taki, że żaden katalog nieprzewiduje takiego numeru OE do tego auta z silnikiem BSE.
Sprigi tył oraz przód jeszcze O.K., bo oznaczenia tyłu są prawidłowe, a przód czasem się zdarza, natomiast amorki mają się tak: tylne wg katalogów SACHS oraz MONROE są dedykowane dla aut z zawieszeniem sportowym, np. VW Scirocco, lub Golf V zawias sport. Przód natomiast nie występuje w żadnym katalogu, jako numer do żadnego z aut VAG.
Auto prowadzi się wybitnie... do dupy, poza wchodzeniem szybko w zakręt.
Reszta odczuć kilkunastu kierowców na przebiegu 6 kkm że jeszcze takim wynalazkiem nie jeździli.
Problem jest taki, że auto jest nowe ma niecałe dwa miechy z czego miesiąc stało na serwisie gdzie wymieniono tylne sprężyny, odbywano jazdy testowe i wydano samochód z zapisem, że jest zgodny ze specyfikacją zamówienia na produkcji, bez wytłumaczenia z jakim zawieszeniem zostało zamówione
Podejrzewam że z wzmocnionym lub z zawiechą na złe drogi
Ja chciałbym powrotu do serii, bo miałem dwie Octy wcześniej i nie biadoliłem, tutaj jest tak, że każde koło chce samodzielnie tłumić nierówności i efekt jest tak opłakany, że szkoda gadać.
Kupiłem zwykłą Family i nie zamawiałem żadnego extra zawiasu, tymczasem..., może ktos podpowie co trza z tym zrobić.
Sportu w tym nie ma, bo doświadczenie ze sportowym zawieszeniem mam np. z Saabów
Ono jest po prostu tak niezestrojone, że szkoda gadać.
Prawidłowo zestrojony sport jest sporo bardziej komfortowy niż to gooooowno.
Nie chcę pójść w sport w tym egzemplarzu, bo to firmówka, natomiast krew mnie zalewa, że SKODA daje taki szajs i ani mru mru, że coś jest nie tak. Rolnik co wozi ogórki na targ i przyzwyczajony jest do Żuka - powie że miodzio, natomiast bujnać się na trasę Gdańsk - Bielsko Biała w 2 dni to była katorga!
Dodam, że występują jeszcze wibracje na prawym przednim zespole napędowym, albo półoś, albo przegub, normalnie na autostradzie dajesz 120, bo wyżej trzepie tak karocą, że czujesz w potylicy rozrywający ból.
SKODA dalej że wszystko miodzio...
[ Dodano: Sro 09 Sty, 13 22:48 ]
Dokonałem nastepujących modyfikacji, które przyniosły sporą poprawę w stosunku do punktu wyjścia:
1. Seryjna sprężyna 1 KO 511 115 BD ( jeden żółty, jeden biały pasek HTH) została zastąpiona sprężyną 1 KO 511 115 BC ( seria oznacza jeden biały pasek) producent Lesjofors.
2. Seryjny amortyzator 1 KO 513 029 ER planowałem zastąpić Sachsem Super Touring 310 949 lecz z racji wycofania tego numeru zastosowałem 310 950 o nieco twardszej charakterystyce.
Efekt: zawieszenie zaczęło współpracować tył z przodem, do tej pory przód się bujał, a tył go blokował. Auto zaczęło jeździć płynniej i łagodniej pokonywać wszelkie nierówności.
z efektu jestem zadowolony.
Amortyzator serii 1 KO 513 029 ER jest produkcji Monroe i jest bardzo twardy.
Bardzo trudno było go wcisnąć do dołu i bardzo powoli ( trzykrotnie wolniej niż Sachs) oddawał wysokość.
Jego numer OEM dedykowany jest do VW Scirocco jako seria i jako sportowy do VW Golfa V HB i Combi, w specyfikacji Octavii w Combi występuje jako seria, seria do Liftbacka to 1 KO 513 029 EN.
Sachs 910 350 jest raczej odpowiednikiem ER niż EN, dla EN odpowiednikiem był Sachs 310 949 lecz po unifikacji numeracji ZF wprowadził jeden podobno nieco bardziej niż do tej pory komfortowy Super Touring 310 950.
Pracuje ten amortyzator o niebo lepiej niż seryjny Monroe.
Na sprężynie BC został zachowany prześwit 390 mm licząc metodą z wątku o miękkich dupkach w Octach, a sprężyna BC jest niecały centymetr krótsza niż BD więc duży spokój. Mam nadzieję, że uda się i Lesjofors nie zmięknie, jak te wypierdziane nie wiadomo przez jakiego producenta szajsowate seryjne springi.
Komentarz
-
Komentarz